Son Yazılar

Minimax Algoritması

Uygulama alanı oyun ağaçlarıdır. Kaybetme olasılığını minimuma indirirken kazanma potansiyelini maksimuma çıkarır. İki oyuncununda tüm olası hamlelerini içeren ağaç üzerinde çalışır. Algoritmanın performansı O(bn) dir. Yani ağacın bütün düğümlerini kontrol eder. Her zaman max ile başlanır.

Max–> Bizim olası hamlelerimiz

Min–> Rakibin olası hamleleri

ALGORİTMANIN PSEUDO KODU

fonksiyon maxkök(durum,derinlik)
if oyunbittiyse OR derinlik<= 0

RETURN oyunsonucu

END IF

ELSE

max=-sonsuz

deger=minkök(durum,derinlik-1)

IF max<=deger

max=deger

END IF

END ELSE

RETURN max

END fonksiyon

fonksiyon minkök(durum,derinlik)

if oyunbittiyse OR derinlik<= 0

RETURN oyunsonucu

END IF

ELSE

min=+sonsuz

deger=maxkök(durum,derinlik-1)

IF min>=deger

min=deger

END IF

END ELSE

RETURN min

END fonksiyon

Algoritmayı ağaç üzerinde deneyelim:

Ekran Alıntısı

Kök için max değere bakıyoruz. Çünkü max la başlamamız gerekiyor. Daha sonraki adımımızda min değere öncelik vererek yolumuza devam ederiz.

Ekran Alıntısı

Minimax algoritmasına göre izlenecek yollar A-B-D-I

Minimax algoritması Minimax algoritması örnek

Hakkında Ali Demirci

1991 Ankara doğumluyum. Bilgisayar Mühendisliği bölümü 2013 mezunuyum. Bakanlığın bir kurumunda, Sistem(Linux, Windows Server) üzerine çalışmaktayım. Fakat boş zamanlarımda, kendimi yazılım konusunda da geliştirmekteyim. 20'ye yakın Android programım vardır. Her türlü soru(n)larınızda iletişime geçmekten çekinmeyin.
Önceki Biçimsel Diller ve Soyut Makineler Örnek Sorular

Bir bak istersen...

ÖYP (Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı) Hakkında Genel Bilgiler

Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP), yüksek lisans eğitiminden başlayarak doktora bitimine kadar uzanan bir süreçtir. …