Anasayfa / Bilgisayar Mühendisliği (Sayfa 10)

Bilgisayar Mühendisliği

JSF (Java Server Faces)-1

JSF JSF Beanlerden olusur.Bean basit bir java sinifidir.Getter setter lar sayesinde Beanler Jsf sayfalarıyla etkileşim halinde olur. Methodlarımızı,projeyle ilgili gerçekleştireceğimiz tüm işlemleri oluşturduğumuz Beanlerin içine yazarız. Bir paket altında tutulur. Projenin tasarim kismi olan görsel kısmıda .xhtml uzantılı olan sayfalardır. Bu sayfalar projeye görsellik kazandırır. JSF te classların görünmesi için …

Daha Fazlası için tıklayın »

PEAS

Öncelikle bu konuyla ilgili birşeyler demeden önce nette çeşitli araştırmalarda bulundum. Fakat türkçe kaynağın çok az olduğunu gördüm. Bu yüzden bu yazıyı yazma gereksiniminde bulundum. Umarım siz okuyanlar için önemli bir kaynak oluşturur. PEAS aslında sözel bir konu. Matematiksel bir algoritması, işlemlerle dolu karmaşık bir yanı yok. Yani biraz düşünmek …

Daha Fazlası için tıklayın »

HTML (Hyper Text Markup Language)-3

HTML de Form Oluşturma HTML Formları kullanıcının klavye ile girdiği bilgileri işlemek için kullanılır.Bir form, form elemanlarını içinde bulunduran alandır. Form elemanları kullanıcıların bilgi girmesini sağlayan elemanlardır. En çok kullanılan form etiketi <input> etiketidir. Kullanıcının bir çok seçenek içinden sadece bir tanesini seçebilmesini istediğiniz zaman seçenek butonlarını kullanmalısınız. Kullanıcının, sunulan …

Daha Fazlası için tıklayın »

HTML (Hyper Text Markup Language)-2

HTML Parametreleri HTML etiketleri parametrelere sahip olabilir. Parametreler, HTML öğelerine  ek özellikler eklenmesini sağlar. Parametreler daima isim/değer çiftleri arasında gelir: name=”value”. Parametreler daima başlangıç etiketi içerisinde belirtilir. <h1> başlık belirtir. <h1 align=”center”> başlık belirtmesinin yanında, metinin ortalanacağını da belirtir. <body> HTML’in body kısmını belirtir. <body bgcolor=”yellow”> Body kısmını belirtmekle beraber, …

Daha Fazlası için tıklayın »

HTML (Hyper Text Markup Language)-1

1- Html’ e Giriş Html Dosyası Nedir? HTML’in açılımı Hyper Text Markup Language (Bunun tam Türkçe’si bulunmamakla beraber “çok yere açılan metin” denebilir. Bir HTML dosyası bir text dosyası olmakla beraber markup tags (işaretlenmiş etiketler) içerir.Markup tag’ler web tarayıcınıza sayfanın nasıl gösterileceğini gösterir.Bir HTML dosyasının uzantısı htm veya html olmak …

Daha Fazlası için tıklayın »

Yapay Sinir Ağları Örnek-2

Örnek: Bu 3 girişli nöronu perceptron algoritmasına göre eğitin. 1 epok için 6 tane giriş değeri için bu işlem yapılacaktır. Bütün hesaplama adımlarını gösteriniz. 1. Epok için; 1.Adım Yj= Feşik(Σi=0Xi * Wi  –  Qj)         Burada Qj ağırlıktır. Feşik(Σi=0Xi * Wi  –  Qj)   de eşik fonksiyonumuzdur. …

Daha Fazlası için tıklayın »

Yapay Sinir Ağları Örnek-1

Örnek:  Öncelikli ağırlıklara rasgele değerler veririz. Wb,3=-0,01         Wb,4=-0,01        Wb,5=-0,01 W1,3=0,01          W1,4=-0,01         W1,5=0,02             → Ağırlıklarımız W2,3=-0,02        W2,4=0,01         W2,5=0,03 W3,6=0,01          W4,6=0,03         W5,6=-0,02 1. Adım Bias=1   X1=0    X2=0    Y=1    (Tablodan) İlk olarak   …

Daha Fazlası için tıklayın »

Biçimsel Diller ve Soyut Makineler – 3 – Regüler İfadeler ve Regüler Diller

Regüler İfade Nedir ? Regüler ifade, dilin izin verdiği sözcükleri tanımlamak için kullanılan araçlardan biridir diyebiliriz. Şimdi, konuyu anlamak açısından tanımımızı genişleterek regüler ifadeleri açıklayalım. Genel Tanımlar : Alfabe sonlu simge/karakterler kümesi — {a,b}, ASCII Katar sonlu simgeler dizisi ( sözcük ) : ali, veli, deli Uzunluk Boş Katar : …

Daha Fazlası için tıklayın »

Biçimsel Diller ve Soyut Makineler – 2 – Diller ve Katar ( String ) İşlemleri

Biçimsel Diller ve Soyut Makineler Diller Dil: Karakter katarları kümesidir. Örneğin bizim bir alfabemiz olsun. Bu alfabe de sadece “c”  ve “d” harfleri bulunsun. Katar yani String bu alfabe üzerine kurulu, tanımlı Karakter (letter) dizisidir. Σ = { a,b,c,d, ….., z} Örnek olarak  : “ali”, “veli”, “deli” verilebilir. Bir başka …

Daha Fazlası için tıklayın »

Biçimsel Diller ve Soyut Makineler – 1 –

Biçimsel Diller ve Soyut Makineler Otomat Çeşitleri Finite Automata : Bellekleri olmayan en basit otomat çeşitidir. Hesap gücü çok düşüktür.  Giriş ve Çıkış Hafıza bölümü vardır. Geçiçi bellek bölümü yoktur. Vending Machines örnek olarak verilebilir. Pushdown Automata :  Bellek birimi olarak yığıt(stack) kullanılır.  Programlama dili derleyicileri örnek olarak verilebilir. Hesaplama …

Daha Fazlası için tıklayın »